ul. Ko┼Ťciuszki 33, 55-330 Lutynia

Integracja Sensoryczna SI - ┼Üroda ┼Ül─ůska

Integracja sensoryczna┬ájest metod─ů terapeutyczn─ů, kt├│ra polega na dzia┼éaniach zmierzaj─ůcych do integracji czynno┼Ťci zmys┼é├│w oraz utworzeniu w┼éa┼Ťciwej reakcji uk┼éadu nerwowego na bod┼║ce. Zaburzenia integracji sensorycznej objawiaj─ů si─Ö trudno┼Ťciami w odbieraniu, analizie i interpretacji bod┼║c├│w docieraj─ůcych do cz┼éowieka. Trudno┼Ťci te mog─ů pojawi─ç si─Ö na r├│┼╝nych etapach rozwoju dziecka i dotycz─ů r├│┼╝nych obszar├│w jego funkcjonowania.

Terapia integracji sensorycznej┬áto nauczenie m├│zgu tego, w jaki spos├│b dokonywa─ç integracji danych sensorycznych. Uczenie si─Ö jest cech─ů indywidualn─ů, dlatego proces terapeutyczny przebiega w r├│┼╝nych ramach czasowych, a na efektywno┼Ť─ç terapii wp┼éywa: rodzaj i rozleg┼éo┼Ť─ç dysfunkcji, motywacja dziecka do pracy, intensywno┼Ť─ç sesji oraz zaanga┼╝owanie rodzic├│w.

Metoda Integracji Sensorycznej (SI) jest jedn─ů z metod stosowanych w terapii dzieci, u kt├│rych zaobserwowa─ç mo┼╝emy trudno┼Ťci w zakresie:

  • umiej─Ötno┼Ťci ruchowych (s┼éaba koordynacja ruchowa, op├│┼║niony rozw├│j ruchowy, trudno┼Ťci z utrzymaniem r├│wnowagi);
  • problem├│w emocjonalnych (nadmierna ruchliwo┼Ť─ç, nerwowo┼Ť─ç, k┼éopoty z koncentracj─ů uwagi);
  • op├│┼║nionego rozwoju mowy;
  • opanowywania technik szkolnych (problemy dysleksji);
  • k┼éopoty z zapami─Ötywaniem i motywacj─ů do uczenia si─Ö;
  • nadpobudliwo┼Ťci psychoruchowej (ADHD, ADD);
  • nadwra┼╝liwo┼Ťci lub zbyt ma┼éej wra┼╝liwo┼Ťci na r├│┼╝ne bod┼║ce sensoryczne;
  • nadwra┼╝liwo┼Ťci na ruch ( negatywna reakcja na ruch, choroba lokomocyjna)

Terapia Integracji Sensorycznej┬áopiera si─Ö na szczeg├│┼éowych badaniach diagnostycznych obejmuj─ůcych: wystandaryzowane testy SI, pr├│by obserwacji klinicznej oraz wywiad z rodzicami. Precyzyjne okre┼Ťlenie rodzaju oraz stopnia deficyt├│w wyst─Öpuj─ůcych u dziecka pozwala na programowanie zindywidualizowanych i skutecznych oddzia┼éywa┼ä terapeutycznych. Im wcze┼Ťniej zostan─ů rozpoznane przyczyny zaburze┼ä, tym lepsze b─Öd─ů efekty terapii.

Ka┼╝de dziecko ma specyficzne potrzeby sensoryczne i te potrzeby si─Ö zmieniaj─ů wi─Öc terapia musi obejmowa─ç wiele mo┼╝liwo┼Ťci do dostarczania bod┼║c├│w sensorycznych i ruchu. Dlatego terapeuci dysponuj─ů du┼╝─ů kolekcj─ů sprz─Ötu do hu┼Ťtania, kr─Öcenia si─Ö, toczenia si─Ö, wspinania si─Ö, skakania, je┼╝d┼╝enia i innych przyrz─ůd├│w zapewniaj─ůcych ruch ca┼éego cia┼éa. Maj─ů te┼╝ wiele rzeczy kt├│re dziecko mo┼╝e ┼éapa─ç, manipulowa─ç i rzuca─ç.

Nasze centrum znajduj─Ö si─Ö Lutyni. Ze ┼Ürody ┼Ül─ůskiej dojedziesz do nas jad─ůc w stron─Ö Wroc┼éawia.

Zadzwo┼ä i um├│w si─Ö na wizyt─Ö. Oferujemy us┼éugi fizjoterapeutyczne dla dzieci, niemowl─ůt oraz doros┼éych, a tak┼╝e us┼éugi logopedyczne dla dzieci.

Fizjoterapia dzieci doros┼éych logopeda ┼Üroda ┼Ül─ůska

Na skr├│ty

Przewiń do góry