ul. Kościuszki 33, 55-330 Lutynia

Terapia Ręki Wrocław

Terapię prowadzi Beata Kuca
Napisz SMS z prośbą o kontakt w sprawie terapii na nr tel. 510 185 514
lub napisz do nas email – sanorejestracja@gmail.com

Terapia ręki

Prawidłowy rozwój i funkcjonowanie górnych kończyn ma w życiu dziecka ogromne znaczenie. Od rozwoju motoryki małej zależy prawidłowy i pomyślny rozwój umiejętności samoobsługi, rysowania, pisania a także szeroko pojętej komunikacji. Jeżeli mamy sprawne ręce, możemy wykonać wiele czynności. Sprawia to, że jesteśmy dużo bardziej niezależni od innych osób.

Ręka jest bardzo wyspecjalizowanym narządem i jest odpowiedzialna za wiele funkcji w naszym ciele. Dzięki niej możemy przesuwać i podnosić przedmioty, bronić się lub siłować. Służy nam również do wykonywania bardzo precyzyjnych ruchów, takich jak na przykład rysowanie, pisanie, szycie, zapinanie guzików. Obszar kory mózgowej odpowiedzialny za ruchy kończyny górnej, a zwłaszcza dłoni, kciuka i palców zajmuje znacząco większą powierzchnię w porównaniu z obszarami kory mózgowej kontrolującej ruchy pozostałych części ciała. Prawidłowy rozwój kory mózgowej i sprawny mechanizm nerwowy pozwalają na zapoczątkowanie ruchu, jego kontrolę i płynne zakończenie.

Dla Kogo terapia ręki?

Terapia skierowana jest przede wszystkim do dzieci:
– Mających trudności z wykonywaniem i koordynowaniem ruchów dłoni i palców,
– Niechętnie podejmujących zabawy manipulacyjne, np. malowanie, lepienie z plasteliny,
– Unikających dotykania nowych i różnorodnych faktur,
– Domagających się zbyt dużego ucisku w obrębie rąk i dłoni,
– Mających podwyższone lub obniżone napięcie mięśniowe w obrębie kończyn górnych oraz obręczy barkowej,
– Wykonujących precyzyjne czynności zbyt wolno, niedbale lub za szybko,
– Mających problemy z utrzymywaniem przedmiotów w ręce (zbyt mocne zaciskanie lub wypadanie przedmiotów z rąk),
– Przejawiających trudności z samoobsługą, np. zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, ubieranie się,
– Mających zaburzenia koordynacji ruchowo-wzrokowej, co może przejawiać się niedbałym pismem lub mało estetycznymi pracami plastycznymi.

Cele terapii

Proces terapeutyczny jest dostosowywany indywidualnie do każdego dziecka. Dzięki starannie wykonywanym ćwiczeniom:
– Poprawia się koordynacja wzrokowo-ruchowa,
– Stabilizuje się napięcie mięśniowe w obrębie kończyn górnych i obręczy barkowej,
– Zwiększa się precyzyjność ruchów i koordynacja między rękami,
– Poprawia się koncentracja i umiejętność skupienia uwagi,
– Zwiększa się sprawność manipulacyjna dłoni,
– Doskonali się umiejętność chwytu,
– Zwiększają się zdolności grafomotoryczne i manipulacyjne dziecka,
– Zwiększa się samodzielność dziecka związana z samoobsługą.

Na skróty

Przewiń do góry